fredag 14. mai 2010

OMG! Haruki Murakami kommer til Oslo i august!

Lett hjerteklapp og noe forhøyet puls. Har akkurat fått beskjed om at Haruki Murakami kommer til Norge, til Oslo, til Litteraturhuset. Han skal være her fra 20. - 24. august. Litteraturhuset lager rett og slett en Murakami-festival med mannen tilstede. Hurra hurra hurra!

Hm. Lurer på om det er god nok grunn til å ta seg noen fridager. Og hvor mye jeg må koseprate med ekstremt hyggelige Pax forlag for å bli invitert på noe sosialt...;-)

Les mer på Litteraturhusets side her. Og ikke minst: les dere opp på Murakami. Jeg forestiller meg at det kommer til å være tema i mang en litterær setting i slutten av august.

9 kommentarer:

  1. Oppfordringen er tatt! Det er jo nesten så jeg skjemmes at jeg ikke har lest ei eneste bok av denne mannen. Men det skal jeg rette på!

    Noen ganger er det veldig dumt å bo nesten helt opp mot nordpolen (dvs. Finnmark), for da blir slike spennende arrangement så veldig langt unna.

    Håper du får invitasjon og kommer "up close" :)

    SvarSlett
  2. Eia var man der!
    Har med skam å melde bare lest Norwegian Wood, men har Kafka på stranden i bokhylla. Likte NW veldig godt. Andre av han som du vil anbefale?

    SvarSlett
  3. Ble nesten litt skjelven jeg nå... Murakami i Oslo - HURRA!

    SvarSlett
  4. Forsommerens beste nyhet!

    SvarSlett
  5. Da er vi to, Beate. Først ute for min del blir After dark. Den greide jeg faktisk å mase en elev til å lese, for så å skrive en bokomtale. Nå står boka i hylla:)

    SvarSlett
  6. oi oi oi! lurer bare på hvordan man skal rekke å skaffet seg billetter før alt er bortblåst!

    SvarSlett
  7. Akk og ve, jeg har så lyst så lyst!!

    SvarSlett
  8. Billetter må på plass, det er helt sikkert. Blir nok et rush på Litteraturhuset. Mine favoritter av Murakami er Kafka på stranden, Trekkoppfuglen og Norwegian wood.

    SvarSlett
  9. Kjøøøøøøøøøøøøpe billetter!

    SvarSlett