mandag 10. mai 2010

Kanskje mer enn normalt opptatt av bokhyller?

Hvis du ligner meg - det vil si at du er mer enn normalt opptatt av bokoppbevaring - da tipper jeg at du finner nok å drømme om på bloggen Bookshelf. Tenk. En hel blogg om bokmøbler! Wow! Her er noen favoritter jeg har funnet på siden:

Enkelt men genialt! Variable åpninger i en mdf-plate, danner en dekorativ bokvegg. Hvis man ikke har lyst å lage selv, så forhandles den av tyske Designspray.de.


Denne hylla heter Zig Zag - noe som merkelig nok var det første som slo meg når jeg så bildet av den! Skulpturelt og litt skeivt. Det er der de aller mest spesielle bøkene kan stå. De som er umulige å klassifisere.
Hylla er designet av Daniel Wetmore.

Og så denne da! Det belgiske bokhyllebordet Le Bouc. Jeg er rett og slett litt forelsket. Ser for meg hvordan jeg bærer det med meg, passe fullt av gode bøker. Som en ekstra bokhylle under en skrivepult, som et lite sidebord ved siden av sofaen min, ute på terrassen. En sånn vil jeg ha!!
Merkelig nok er denne kule oransjerøde utgaven mye billigere enn en i hvitt eller sort? Hva det nå kan komme av? Men det er fortsatt 195 euro. Hvis jeg henter selv. I Belgia.

Hm. På tide med en tur til Brüssel?

6 kommentarer:

  1. Stilig! Jeg likte også spesielt godt den siste bokhylla.

    SvarSlett
  2. En bokhylleblogg! <3 Så mange kule det var der! Men mange av disse er jo ikke plasseffektive da, det kan jo være et problem når en har MANGE bøker og ikke bare en ti-tolv stykker en vil stille ut.

    SvarSlett
  3. En praktisk stor (som er i ferd med å bygges...) og flere upraktiske men stilige. Jeg tror det blir løsningen.

    SvarSlett
  4. Ha ha , tror du har en bokhyllefetisj. Til stor fornøyelse for oss andre!

    SvarSlett
  5. Sure do! Og er ikke flau over det i det hele tatt;-).

    SvarSlett