søndag 21. februar 2010

Notatbøker

Jeg er veldig old-school når det gjelder notater. Kalenderboken min er en A5-utgave fra Bookbinders, som hvert år blir fyllt opp med blanke ark (og tegnestifter?). Et forsøk på å gå over til å bruke mobilen som kalender og notatverktøy, ble gitt opp etter en teknisk katastrofe som involverte mobiltelefon og vann. Alle dataene i mobiltelefonen forsvant, inkludert hele kalenderen min og ca 200 kontakter. Stress! Så kalenderen er alltid med. Det er nærmest en livsnødvendighet i mitt forsøk på å sjonglere jobb, henting og levering i barnehagen, hyggelige kafèavtaler og konserter.
Jeg bruker også masse notatbøker med myke og harde permer. Alltid fint å ha noe å skrible på, om det så er møtereferater, handlelister eller huskelapper.


Jeg bruker gjerne notatbøkene fra Moleskine. Mange forskjellige typer av notatbøker og kalendere som stort sett passer til det man har bruk for. Bonus med den lille lommen bak som er fin til å putte små lapper, kvitteringer, billetter eller lignende i. Mange forfattere og kunstnere har gjennom tidene angivelig sverget til disse, selv om jeg personlig mistenker det for å være mer typen notatbok enn faktisk Moleskine.

Notatbøkene under er virkelig til å spise opp. Ikke bokstavelig talt. Men de er uansett inspirert av fargene til ting som er spiselige. Bold Ideas ligger i Bangkok, men jeg håper virkelig at noen i Oslo finner på å ta dem inn i sortimentet sitt. Nydelige! Jeg liker selvsagt Espresso Milk aller best. Den ville passe ypperlig i vesken min.

 

  

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar