fredag 5. februar 2010

Fredag

Noen timer til nå. Noen tallkolonner som skal summeres, møter som skal forberedes og utsendelser som skal korrekturleses. Så er det helg!

I ettermiddag skal jeg drikke noen uformelle glass sammen med de av mine kollegaer som på forskjellige måter jobber med lydbøker. Gleder meg! Det er alt for sjelden man har tid til å sette seg ned sammen og bare være personlig tilstede.

Etterpå skal jeg møte min gode venn Arkitekten. Tenker oss kanskje en tur på Fuglen. Det har lenge vært en litt hemmelig kaffefavoritt og et sted hvor jeg gjerne sikler på designikoner fra 50- og 60-tallet (til salgs via www.flabbergaster.no). Nå har de også åpnet coctailbar! Jeg får gå inn i Mad Men-modus og kose meg med noen moderne klassikere. Kanskje en Ingefær-Daiquiri? (Bilde via: www.madeinnorwaynow.no)

Vil også tipse dere om Coverspy. Det er en nettside med følgende spesifikasjon: "A team of Publishing nerds hit the subways, streets, parks & bars to find out what the New Yorkers are reading right now"
Så utrolig bra! Hver dag legger de ut omslagene på bøkene de har spottet i bybildet i New York.
Jeg fikk umiddelbart lyst til å gjøre det samme i Oslo. Jeg er veldig interessert i hva folk rundt meg leser, og denne typen "spotting" er typisk meg å like. De er også på Twitter.

Lese? Ja, absolutt. Denne helga leser jeg Ava McCarthy: Strategen. Dette er en bok jeg egentlig ikke hadde tenkt å lese. Så feil kan man altså ta! Heldigvis begynte jeg på den, da manuset til Arnaldur Indridasons Irrganger ikke ville fungere på lesebrettet mitt.
Strategen er en knallspennende bok fra en irsk debutant (irske debutanter har gjort det bra før, ref: Tana French: Skogen). Boken er en thriller med elementer som teknokrim, datahacking, storfinans, insidehandel og poker! En skikkelig tøff kvinnelig hovedperson bærer historien fremover med godt driv! Jeg er 200 sider inn i boka og har egentlig lyst til å ta meg litt "lesefri" i dag. Håper den holder hele veien ut!

God helg allesammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar