tirsdag 16. februar 2010

Denne dama trekker nordover

Helt til Alta, faktisk! Det hele startet med at jeg og en kollega fant ut at det ville være supert å lansere forlagets nye bok På tur med hund i Alta i forbindelse med at Finnmarksløpet starter 13. mars. Det skal være masse aktiviteter i forkant av løpet. Og disse folka leker jo ikke akkurat "tur med hund". Det er the real deal! Folka drar jo hundrevis av mil med hundeslede i noe av det villeste og karrigste vi har av villmark. Jeg er omtrent like mye skremt som imponert.

Men det er altså ikke alle som drar på ekstremturer. Noen liker jo å gjøre det litt mer småskala. Og boka til Nina Skramstad er en bok som passer for alle med hund. Ja, alle som liker å gå tur med hunden sin da. Og det må man jo forutsette at hundeeiere liker?

I Alta har det akkurat åpnet en helt ny ARK-bokhandel, og ARK Alta ville gjerne ha lansering av ny bok i butikken. Stas! 10. mars skal det skje. Klokken 17.00. Så hvis man er i Alta så er det bare å komme.
Akkurat i det vi driver med planleggingen av denne turen nordover, så ser jeg at Solgunn skriver om Finnmark internasjonale litteraturfestival. Til min store glede viser det seg å foregå 9.-12. mars.

Begeistret ser jeg nå at mitt første besøk noensinne i Alta - og Finnmark - vil inkludere både hunder, boklanseringer, litt informasjonsarbeid på festivalen og noen spennende punkter på festivalprogrammet. Det blir kjekt! Jeg gleder meg masse til å møte Solgunn, in real life. Hun er helt sikkert akkurat så hyggelig som hun virker på bloggen sin! Vi har planer om å få med oss Johan Harstad på Alfa & Omega. Jeg har også veldig lyst å se Kjartan Fløgstad i samtale med Hans Olav Brenner.

Det blir helt sikkert en spennende tur. Jeg har blitt fortalt at Finnmark er best om vinteren.

(Bilder via Aftenposten og Aftenbladet)

3 kommentarer:

  1. Så spennende at du skal nordover til oss :) Jeg bor i Hammerfest, som er nabobyen til Alta. Tror du har valgt en flott tid å besøke Alta, med alt som skal skje den uken. Dessverre har ikke jeg mulighet til å dra til Alta den uka, men hadde også veldig lyst til å få med meg Johan Harstad. I tillegg hadde jeg lyst til å få med Jørgen Gunnerud, han skriver god krim fra Finnmark :) Riktig god tur! Håper du får noen flotte dager i Alta

    SvarSlett
  2. Så synd at du ikke har tid til å komme til Alta Beate Lill! Det hadde vært spesielt å få til et skikkelig bloggtreff i Finnmark:-).

    Solgunn: Jeg gleder meg!

    SvarSlett