søndag 1. november 2009

Da var helgen nesten over.

Jeg hadde store forventninger til denne helgen.

Fredag skulle jeg ha besøk av vår eminente gourmetklubb, Smak og Behag. Et bedre måltid skulle inntas og det skulle drikkes masse deilig vin. Vi skulle planlegge vår Berlin-tur og skravle hull i hodet på hverandre. Det skulle bli veldig hyggelig!
Jeg hadde kjøpt inn alt som jeg trengte for å lage en imponerende hovedrett: ytrefilet av rein, tårn av potet og pære, selvplukket sopp og rødbetpuré. Etter anbefaling fra den hyggelige men insisterende mannen på vinmonopolet ble det kjøpt to flasker avansert Chianti. Det var nærmest garantert at dette skulle gjøre oss lykkelige!

Lørdag skulle denne bokdama ha familiefri. Det vil si: mann og barn skulle sendes på helgevisitt til svigermor. Jeg skulle dermed ha anledning til å vegetere lenge i senga, lese bok/bøker, trene litt og så vegetere enda litt mer forann TVn igjen til kvelds.

Søndag skulle brukes til å glede meg til mann og barns retur fra nevnte Svigermor. Enda mer lesing av bøker, avslappet frokost og kanskje en tur på kafé?

Den reelle summen av helgen er dessverre ikke oppløftende:
Lillemor fikk omgangssyke natt til fredag og dermed ble det ikke avreise til Svigermor for mann og barn. Bokdama selv følte seg mindre bra fredag ettermiddag og måtte dermed avlyse gourmetklubben som allerede hadde blitt flyttet til hyggelig venninne. De siste dagene og nettene har gått med til bleieskift og klesvask med noen pauser på sofaen i de periodene Lillemor har sovet. Guttungen, som heldigvis har holdt seg frisk, har klatret på veggene av kjedsomhet og mangel på energiutløp.

Vel. Det blir ikke alltid som man planlegger. Det er klart. Men akkurat denne helga føles det virkelig litt urettferdig. Så får vi være glade for at Lillemor er på bedringens vei og at vi fortsatt har vært velsignet fri for svin.

Og jeg har bestemt meg for at uken som kommer skal bli SKIKKELIG BRA!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar