mandag 12. oktober 2009

Overtid: Presentasjon

Dagene flyr forbi i en fart som er bortimot supersonisk.

Denne dagen har faktisk blitt kveld. Og her sitter jeg på forlaget og jobber med bokpresentasjonen min til forlagskveld i Mo i Rana.

Nei, det er ikke helt sant. Ikke akkurat nå.
Akkurat nå tar jeg meg en velfortjent liten pause med blogging og mat. Men klokken er alt for mye og jeg er langt ifra ferdig. Så da finner jeg frem noe bra musikk på Spotify (akkurat nå: Adam Franklin. Selv om jeg syns jeg hører "Jonathan from Spotify minst like mye!), lager meg (klisje!) en kopp varm te og prøver å finne frem det piff som skal til for at presentasjonen skal bli ferdig i kveld.

Men hva skal være linken mellom kokebøkene og barnebøkene? Og er det gyldig grunn å spille "alternativkortet" for å finne overgangen mellom dokumentar og fakta? Her er det finpuss og riktig bildemateriale som skal til. Og passe mengder filmer og effekter med passe lang tid imellom. Hvor lenge kan jeg snakke om hver bok? Hvilke bøker skal jeg snakke mer om, hvilke skal jeg nevne i full fart?

Nå: Print.
Etter print. Flytte flytte flytte. Fjerne. Legge til.

Det blir en lang kveld.

PS: Bildet er fra et av de sinnsykt store magasinene som Nasjonalbiblioteket har inne i Mofjellet i Mo i Rana. Eller: "på Mo", som de innfødte sier. Her lagres det x antall av ALT som trykkes i Norge: Bøker, aviser, blader, plakater, flyers og mye mye mer. Fantastisk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar