tirsdag 20. oktober 2009

For oss som gleder oss til Huttetuene

Det er utrolig mange som gleder seg til premieren filmversjonen av en av tidenes mest populære barnebøker:
Where Wild things are.

Eller: Til Huttetuenes land, som boken heter på norsk. Jeg gleder meg noe helt utrolig. Noe dere sikkert har fått med dere, siden dette ikke er første gang jeg nevner det på bloggen. Her kan du lese hva jeg skrev sist.
Hvis du ikke har sett trailer ennå, så finner du den her.

Filmen gikk for øvrig rett opp på nummer 1 av mest sette filmer i USA forrige uke. Fabelaktig for en tilsynelatende barnefilm! Selv om jeg personlig misstenker at dette passer best for et litt mer voksent publikum enn hva boken gjør.

Jeg fant en helt fantastisk fin blogg med bilder inspirert av boken.
Sjekk ut: Terrible Yellow eyes. Eksempelet ved siden av er fra en engelsk kunstner som heter Nick Stoney. Du finner bloggen hans her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar