fredag 1. oktober 2010

Snart påske

Sånn er hverdagen i et forlag. Endelig nesten i havn med bokhøsten. Bøker er ute, kampanjer er på plass. Det er snart jul. Vi har lest oss opp. På tide å ta noen rolige uker. Eller?

Neida. Her jobber vi allerede med tjo og hopp og hei: VÅREN 2011! Jeg leser bøker som skal bli påskekrim, romaner som kan bli sommerens store, barnebøker som skal glede barn i februar. Kokebøker som skal passe til vårens dietter og utskeielser. Uka har vært vegg-til-vegg-tapetsert med møter og oppfølging av prosjekter. I tillegg planlegger jeg ekstraordinære ting i Bergen i slutten av november. Nevnte jeg by the way at jeg også skal en tur til Tromsø?

Det slår meg at man får en merkelig kalender når man jobber med bøker. At de rolige periodene vi snakker om når det står på som verst i september - de finnes ikke! Fint det. Egentlig.

Og det er jo snart jul. Faktisk. Og da skal jeg ha fri.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar