torsdag 26. august 2010

Hodet koker

Første presentasjon i Sarpsborg på mandag. Hjernen føles som teflon, garantert 856 grader varm. Det koker rett og slett litt i hodet sånn rett før man skal presentere høstens bøker. På 2 timer skal jeg og min kollega formidle forlagets høstliste på en informativ og morsom måte. For å lage det enda litt mer komplisert for oss selv har vi i år valgt å gjøre det som QUIZ! Jøje meg. Det blir garantert veldig bra og underholdende. Men sånn 4 dager før, når manus og salgspitcher ennå ikke sitter som det skal, så har jeg aller mest lyst til å være kjedelig oppleser av gitt manus.
Til info funker ikke det heller. Jeg er alltid like nervøs dagene før. Komplisert eller tilsynelatende enkelt - like skummelt. Må bare komme meg over første presentasjon. Etter det pleier det å sitte rimelig godt.

Hvis det er noen av dere som er bokhandlere eller bibliotekarer, så kan jeg avsløre at reiseruten min ser slik ut:

30. august: Sarpsborg
1. september: Ålesund
7. og 8. september: Stavanger
13. og 14. september: Trondheim
20. og 22. september: Oslo

Kanskje vi sees?

6 kommentarer:

  1. Jeg har hørt deg, og du er jo kjempeflink! Ingenting å grue seg til :-).

    SvarSlett
  2. Jeg kjenner meg igjen. Vi hadde første kursdag for lærere - skal ha 18 likedanne - i går. Første gang er verst. Men uansett hvor dyktig man er, hvor godt forberedt man er, hvor mange gode tilbakmeldinger man har fått - så er man nervøs. Det er rare greier det der....
    Hvor i Oslo skal du?

    SvarSlett
  3. Får vi se deg i Haugesund òg i løpet av Høsten? Hadde vær morsomt å sette et ansikt til bloggen :-) Lykke til!!

    SvarSlett
  4. Hvor skal du i Ålesund? Nå fikk jeg panikk, for jeg har ikke blitt invitert noe sted (jeg pleier å mase på skolebibliotekaren om å få bli med på sånne ting). Da blir det vel ikke i år. Æsj.

    SvarSlett
  5. Solgunn: Tusen takk! Det er hyggelig å høre:-).

    Knirk: I Oslo skal jeg holde presentasjon på forlaget. Det er primært for bokhandlerne. Vi holder presentasjon hos Biblioteksentralen 18. oktober, men der er det en kollega av meg som skal.

    Hege M.: Forlaget skal til Haugesund, men det er to av mine kollegaer som skal dit. Håper du skal på bokmøte?

    Lena: Vi holder bokmøte på Teaterfabrikken på onsdag klokken 18.30. Det skal sikkert gå greit med 1 person til...;-).

    SvarSlett
  6. Hmm.. Kanskje jeg skal tør å snike meg med. Må høre med skolebibliotekaren om hun er invitert;)

    SvarSlett