torsdag 10. september 2009

BOKFEST i Operaen 19.-20. september

Jeg kom flaksende inn på jobb rett etter 12 i dag. Blåst rett fra Bodø, via Gardermoen og opp i 5. etg i Akersgata 47/49.
Jeg er sliten så det verker i kroppen. Men fornøyd etter 3 dager og netter på tur, hyggelig kollega- og forfatterselskap og trivelige bokhandlere og bibliotekarer som villig vekk ofrer noen kveldstimer for å høre på hva vi har å si.
Nå gjenstår det bare Kristiansand på mandag. Så er vi ferdige med reisingen for denne gangen.

På pulten min fant jeg programmet til BOKFEST i Operaen. Dette er et arrangement som Bokklubben - den i Nydalen - arrangerer for andre gang. I løpet av noen hektiske helgedager så skal det være 120 forfattere på mengder av gratis arrangementer. I tillegg skal det være Litteraturgalla både lørdag og søndag. Komplett program finner du her.

Heldige meg har sikret billett til gallaen på søndagen! De kaller det for Årets Høydepunkter. Enig eller ei i om det faktisk er årets høydepunkter, så er det mange gode forfattere som skal på scenen. Jeg gleder meg spesielt til å se og høre Per Olov Enquist. Noen av dere husker sikkert at jeg var rimelig slått i bakken av biografien hans tidligere i år. Bonusforfatterne er Jo Nesbø, Herbjørg Wassmo, Roy Jacobsen (som jeg aldri blir lei av å se og høre), Åge Aleksandersen (selv om jeg hørte i dag at biografien om ham er utsatt til våren. Sladre sladre...) og et show med noe som heter Captein Frodo (?).
Personlig syns jeg 100,- er en helt grei pris å betale for billetten til en slik opplevelse på Operaens hovedscene - løp og kjøp!

Takket være Dipsolitteraten kommer jeg meg ikke tidlig i seng i dag heller. Han var vennlig nok til å minne oss alle på at Bokprogrammet i kveld har en spesialsending med akkurat Per Olov Enquist. Som jeg selvsagt må få sett. Jeg lager meg en kopp kaffe til og setter meg godt til rette i sofaen.

1 kommentar: