fredag 18. september 2009

Klar for Bokfest i Operaen!

Jeg håper det er mange andre som har tenkt seg til Operaen denne helgen? Jeg planlegger å prioritere barnearrangementene på dagtid, men håper å få med meg noe litt mer voksen litteraturaction på veien. Noen av høydepunktene i følge meg er:

Lørdag:
Formidlingssenteret 11.00: Midtens rike. Foredrag om Kina ved forfatter Torbjørn Færøvik
Formidlingssenteret 12.00: Mot toppen. Superinspirerende foredrag ved Randi Skaug.
Gatas Parlament spiller på Takscenen klokken 13.00 - det anbefaler jeg virkelig at dere får med dere!
Takscenen klokken 16.00: Bøker som rocker
Restaurant Argent klokken 15.45: Bokkafé med tema problematisert samliv: Helene Uri, Trude Marstein, Geir Gulliksen og Erlend Loe.
Scene 2 på lørdag klokken 17.00: Kodebøker. Spennende tema. Forfatterne som samtaler rundt temaet er: Tom Egeland, Kurt Aust og Gert Nygårdshaug.
Litteraturgallaen klokken 20.00 på Hovedscenen er selvsagt også verdt å få med seg.

Søndag:
Barnefest på Hovedscenen fra klokken 10.30, med Margrethe Røed og Fantorangen + mange gjester.
Restaurant Argent klokken 11.00: Lengselen etter nybakt brød.
Mesterkokken Morten Schakenda byr på smaksprøver og forteller om å bake verdens beste brød og ta viktige veivalg i livet
Formidlingssenteret 11.30: Haakon Lie. Ved historiker og biograf Hans Olav Lahlum.
Fra klokken 12.30 er det duket for nye fortellerstemmer og debutanter i Restaurant Argent. Mye spennende!
Scene 2 12.00: Foredrag om Jens Bjørneboe ved Tore Rem.
Og igjen Littearturgalla på Hovedscenen. Dit skal jeg ihvertfall!

Det ligger an til å bli en nydelig helg - ta med solbriller!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar