søndag 3. januar 2010

Nytt år. Forhåpentligvis et godt et.

Jeg har ingen forsetter for det nye året. Men mange forhåpninger.

For eksempel har jeg en forhåpning om at familien skal få være frisk i 2010. Vi har tatt kvoten vår og vel så det i 2009. Vi fortjener å være friske i minst 1 år!

Jeg har en forhåpning om at salg av leilighet og flytting til rekkehus skal gå knirkefritt for seg. Jeg innser at det kan bli neglebiting og stress, masse (høylydte?) diskusjoner med utbygger og ting som ikke går som det skal. Men la det ikke bli mer enn forventet.

Jeg har store forhåpninger om mer barnevakt. Slik at jeg kan få litt mer voksentid sammen med min mann. Det ville være svært hyggelig, og kanskje også litt nødvendig.

Hvis vi greier å holde oss i det minste relativt friske så har jeg også forhåpninger om å trene minst 2 ganger i uka. Yoga, løping og styrke. Slik at jeg kanskje får enda litt mer energi til å holde alle ballene i luften uten at de lander i hodet på meg.


Jeg forutsetter at vi selvsagt får en fabelaktig sommer. En som veier opp for den elendige vi fikk fordelt i 2009. Sommeren ligger an til å bli en skikkelig festivalsommer; Slottsfjell-, Giske- og Øyafestivalen. Og da trenger vi sol og varme i passe doser for å nyte tilværelsen. For gammel for festival? Aldri! Men jeg sover neppe i telt.


Jeg har selvsagt også forhåpninger om nye fantastiske møter med litteraturen i alle dens former.
Årets første anbefaling går til radioprogrammet Diktafon. De har fått ny sendetid på P2 på lørdager 15.40. Få med dere flotte Mona Vetrhus som bobler over av entusiame for dikt i alle former og formater. På siden kan dere også laste ned podcast av tidligere programmer.

Og siste men ikke minst har jeg forhåpninger om et bra jobbår. Et fortsatt godt liv på forlaget sammen med gode kollegaer og fantastiske forfattere. Og at jeg fortsatt skal ha følelsen av å ha verdens beste jobb. Heldige meg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar