søndag 17. januar 2010

Mitt hektiske liv.

Ferien er over. Kalenderen er full så langt øyet kan se. Møter, oppfølging, e-post, jobbreiser, bøker som bør leses, barn som man skal være en god mor for, mat som skal lages, klær som skal vaskes, en leilighet som skal selges, et rekkehus som skal flyttes til, friluftsliv som forsøksvis skal dyrkes, blogginnlegg som skal skrives, twittring som skal twittres, venner man gjerne skulle ha sett, filmer man gjerne skulle ha fått med seg, musikk man ønsker seg tid til å høre på, og en endeløs rekke av smått og stort som utgjør dette livet mitt.

Begynner å lure på hvilke bestandsdeler man kan stryke for å få mer tid til resten?

Jeg stemmer for å droppe vasking og rydding. Tror min mann stemmer i mot. Jeg skulle gjerne ha sluppet å løpe til eller fra barnehagen hver dag. Men akkurat det lar seg nok ikke endre. Heldigvis. Ikke meningen at ungene skal være i barnehagen absolutt hele tiden heller? Droppe sosiale medier? Det ville absolutt ha frigjort en hel del tid. Men fakta er det at jeg virkelig trives i de sosiale mediene. Kombinasjonen av sosialt og media funker fint for meg. Og jeg greier fortsatt å ha en god samtale i levende livet også.
Lese færre bøker? Neppe. Liker dårlig å ikke ha noe å tillegge når diskusjonene går. Redd for å gå glipp av perlene, de store opplevesene.

Så det er nok bare å innse at 2010 blir tilsynelatende like hektisk som 2009. Men sikkert på en bedre måte. Helt sikkert.

4 kommentarer:

  1. Hektisk kan det nok være, men det virker som du lever et veldig ålreit liv!

    SvarSlett
  2. Jeg gjør det. Det bør absolutt lyse igjennom at jeg er mer enn middels fornøyd med det livet jeg har blitt tildelt. Men TID er en mangelvare. Og TÅLMODIGHET. Og kanskje evnen til å slappe helt av?
    Men jeg digger det. Så lenge vi holder oss friske alle mann så er jeg en fornøyd Bokdame.

    SvarSlett
  3. Hei
    Sjekk bloggen min. Der ligger en award til deg.

    SvarSlett