søndag 17. januar 2010

Bloggaward

Liv har tildelt meg en bloggaward! Tusen takk!

Kriteriene som følger med å få denne prisen er:
- Kopier awarden til bloggen din.
- Link til den personen som ga deg awarden.
- Fortell 7 interessante fakta om deg selv.
- Velg 7 andre bloggere som du sender awarden videre til.
- Link til deres blogger.
- Legg igjen en kommentar i bloggen deres slik at de får vite om denne awarden.

Interessante fakta? Jeg tenker vi kaller det "funfacts":

1. Jeg har bodd 15 år i Sverige (fra jeg var 3-18 år). Jeg er selvlært i norsk.
2. Jeg er veldig glad i min røde leppestift fra Chanel.
3. Jeg leser gjerne tegneserier - Graphic novels.
4. Jeg leser og skriver svensk, norsk og engelsk. Men jeg har fortsatt til gode å lese en hel bok på dansk. Sjanseløst.
5. Min last ved siden av litteratur er TV-serier på DVD. Favoritt: The Wire.
6. Jeg har akkurat vært med i Vil du bli millionær;-). Kommer på TV i løpet av våren.
7. Jeg drømmer (fortsatt!) om å fly luftballong.

Jeg velger å kun konsentrere meg om bok og litteraturrealterte blogger i tildelingen min. Jeg har den glede å tildele awarden til (i tilfeldig rekkefølge):

1. Dipsolitteraten, Geir Isaxen. For hans tørrvittige og til dels fandenivoldske måte å betrakte litteraturen og livet på.
2. Knirk. Eller Lise, som hun heter, som virker så kreativ, gutsy og tøff på en feminin måte.
3. Solgunn. Bibliotekaren som setter den litterære dagsordenen i Alta;-). Og som var en av de første som fant bloggen min, når jeg trodde at jeg bare skrev for meg selv.
4. Thomas J.R. Marthinsen. Gode journalistiske tekster blandet med bra bilder. Liker! Inkluderende om prosessen fra tekst til ferdig bok. Fler forfattere burde gjøre dette.
5. Flimre, eller Aina Basso. Forfatter som skriver gode bøker, blogger godt og twittrer pent.
6. Verden sett fra Sofienberg. For å på en storartet måte ha startet en fantastisk jordnær Knausgårdsdebatt som engasjerte fler enn bare profilerte forfattere og litteraturanmeldere.
7. Elisabeths blogg. For alle kreative innlegg som er en inspirasjon å følge med på! Elisabeth lager blandt annet fabelaktige bokomslag...

4 kommentarer:

  1. Litterære dagsordenen du - ha ha ha :-)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig! Jeg skal se om jeg ikke får til å gi den videre.

    SvarSlett
  3. Omg! Så fantastisk! og særlig de utrolig fine ordene du skrev om bloggen min. Man sitter jo stort sett inne i sitt eget lille bloggunivers og da er det utrolig fint å høre noen si sånne fine ting om det man gjør.... Ble helt glad jeg.

    SvarSlett
  4. Takk for heiderleg omtale!
    Artige funfacts, òg. Særleg den med Vil du bli millionær - steik! Du må seie ifrå når, eg plar nemleg aldri å sjå på det til vanleg.
    Elles overraskar det meg at du ikkje klarer å lese ei bok på dansk når du skriv bokmål sjølv?

    SvarSlett