mandag 19. april 2010

Kaossfæren

Det er en sånn uke. Jeg hadde vært overlykkelig hvis jeg hadde et nett hjemme som var stabilt nok til at jeg faktisk fikk til å jobbe litt etter at de søte små er i seng. Men jeg får bruke overskuddet av tid til å lese så mye som mulig av høstens nyheter istedet.

Noen arrangementer i kalenderen min har utgått. Jette A. Kaarsbøl skulle ha lansert sin nye bok, Din nestes hus, hos ARK Egertorget på onsdag. På grunn av fly, mangel på sådant altså, så kommer hun ikke til Oslo før alt for sent. Skuffet over at det ikke blir noe av et arrangement som vi hadde jobbet mye for å få til. Men det er ikke akkurat lett å planlegge noe som innebærer lange reiser i disse dager.

Mange kollegaer som ikke kom seg på London Bookfair denne uken. Det svenske bransjebladet Svensk Bokhandel har to journalister tilstede i London. De melder om en merkelig messefølelse. SvB skriver om London Bookfair her.

En kollega befinner seg et eller annet sted på vei hjem fra Budapest. Det siste vi hørte var at han hadde ordnet seg reise til Kiel. Vi får vel se når han dukker opp igjen. Sånn sett er det å eventuelt strande i Trondheim ikke akkurat noen big deal.

Til gjengjeld frigjør kansellerte planer noe mer tid, i det minste for oss som ikke trenger å komme oss hjem lenger. Slik får min venn møbelsnekkeren endelig tid til å måle opp stueveggen hvor vi skal ha bokhyllen vår. 25 esker med bøker står som kjent fortsatt stablet opp mot veggen. Det er nok nå. De vil ut og puste.

Dagens største happening: Jeg har nå holdt i en iPad. Dessverre ikke min egen, men dog. Den var nydelig!! Tyngre enn forventet. Nesten følelsen av å holde i ren metall. Men lekker, lekker, lekker. Håper Eplehuset får sving på leveransene sine snart, slik at også jeg kan få min helt egne iPad snart.

To kvartalsmøter, diverse ordinære møter, forberedelser til bokråd, konsernbesøk fra Sverige og full fokus på høsten. Denne uka blir mer enn hektisk. Sånn er livet på forlaget en vakker men vulkanaskebefengt(?) uke i april.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar