søndag 21. juni 2009

Rosa iPod = litt lykke!

Jeg har endelig fått meg ny iPod, etter at den gamle forsvant på mystisk vis. I tillegg har jeg fått den fyllt opp med masse, masse, masse god musikk!
En god venn har til og med laget egen spilleliste for meg. Jeg ble atter en gang nostalgisk og tenker på de mix-kassettene jeg i gamle dager har fått i gave. Det var på den tiden hvor man fortsatt hørte på kassetter. På kassettspiller. Det å spole frem var så tidkrevende at man sjelden gadd. Man hørte kassetten fra start til slutt. Og fortsatte der hvor man slapp sist.
Det føles faktisk fortsatt litt juks å bare kunne hoppe forbi låter, slik man nå kan med en iPod. Man mister tråden som den som har laget mixen legger opp til! Eller som jeg tenker at den som har laget mixen legger opp til?
Jeg regner med at det er mange som har lest Nick Hornbys High Fidelity, eller kanskje sett filmen? Kanskje jeg bare er litt påvirket og tror at rekkefølgen er viktig?
I dag har jeg uansett oppdaget nye band/artister som Crystle Castles, Dengue fever og Jenny Wilson. Blant mye annet. Godt med venner som tar seg tid til å lage litt sommerstemning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar