fredag 20. februar 2009

Å slappe av eller ikke slappe av - det er spørsmålet

Etter å ha vært sengeliggende med influensa i 4 dager så var det godt å komme seg på jobb igjen. Dilemmaet er at mange syns det er overraskende at jeg er tilbake på jobb, da jeg egentlig er sykemeldt ut uken.Hva skal man gjøre hvis man føler seg frisk nok å gå på jobb, men har en sykemelding som varer? Det er jo ikke slik at det er bonusferie hvis man skulle tilfeldigvis bli frisk før sykemeldingsperioden går ut?
Rastløshet er for meg alltid et tegn på at jeg er i ferd med å bli frisk. Når jeg ikke lenger finner roen med en god bok og ikke har et søvnbehov på 15 timer i døgnet lenger. Det er da jeg begynner å lage meg prosjekter, slik som å sette opp denne bloggen! Eller begynner å rydde i skuffer og skap. Eller begynner å bake (!!).
Min arbeidsgiver betaler lønnen min i inntil 14 dager når jeg er syk. Slik er reglene i Norge og vi er fantastisk heldig som har det slik! Det er dermed naturlig for meg at jeg spør meg om jeg ikke heller kan ta ut rastløsheten min på jobb, så lenge jeg ikke lenger er smittefarlig.
Jeg har alltså sullet meg ned på jobb i dag og hatt en passe hektisk liten arbeidsdag fra 11-15. Akkurat passe for en fortsatt slapp, men ikke syk, person.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar