tirsdag 1. september 2009

Første bokmøte unnagjort

Bokmøtet i Sarpsborg gikk skikkelig bra! Jeg var helt på tuppa av adrenalin og nerver, men greide å ta meg sammen. Jeg hadde skrevet meg et manus, laget stikkord, pugget og pugget enda litt mer. Vridd hjernen min over hvordan jeg skulle kjapt og effektivt skulle formidle begeistring for alle de gode bøkene. Jeg endte akkurat som vanlig opp med å glemme alle notatene og improviserte istedet ut fra det jeg hadde i hodet. Det funker som regel best for meg. Jeg roter mye mer hvis jeg har jukselapper.
Litt tull og tøys ble det selvsagt, men det må man regne med. Første møte er alltid det vanskeligste på den måten. Man må kjøre inn presentasjonen, stilen og samspillet med kollegaer og forfatterne som skal være med. Men publikumet i Østfold er godt og det føles lett å få god stemning. Sånn sett er det et fint sted å begynne. Når vi avslutter i Kristiansand 14. september så sitter det som regel. Og da er vi nesten ferdig.

I morgen er det Ålesund som står for tur. Værmeldingen sier at været blir variabelt. Typisk Ålesund altså. Ålesund er en av mine favorittbyer i Norge. Fin stemning, nydelig by, fabelaktig landskap. Litt tøffere publikum, ingen hindring. Vi stiller på Teaterfabrikken klokken 19.00. Denne gangen er det Gert Nygårdshaug, Sigbjørn Mostue og Reidar Kjelsen so blir med på tur.

Jeg gleder meg!

4 kommentarer:

  1. Enig i at Ålesund er flott :)

    SvarSlett
  2. Tøff, du! Jeg mener som klarer å gjennomføre sånt, til tross for "adrenalin og nerver".

    SvarSlett
  3. Adrenalin og nerver er en del av "pakka". Jeg hadde sikkert ikke holdt en god presentasjon hvis jeg ikke hadde giret meg opp på forhånd.
    Men litt tøff er jeg nok enig i at jeg er:-)

    SvarSlett
  4. Gratulerer - så gøy! Nå er du i gang. Nå kan showet bare rulle videre...

    SvarSlett