søndag 22. februar 2009

Studiedisiplin?

Jeg har vært innmari lur og meldt meg på 3 eksamener på BI i vår. Det er spennende fag og jeg er absolutt interessert - men jeg greier ikke å komme meg i gang! Det er akkurat som om verden beveger seg seigt når jeg prøver å plukke fram bøkene eller logge meg på nettsidene til BI. Jeg vet at jeg atter en gang kommer til bli stresset og gjøre alt jeg må rett før deadline. Hvorfor blir det slik?
Jeg har en teori om at jeg rett og slett er studielat! Det er nesten sånn at jeg skulle ønske at det var vanskeligere å lære, slik at jeg måtte jobbe hardere. Dette har vært problemet mitt helst siden ungdomsskolen- jeg er alltid god nok. Men jeg har ikke disiplin til å virkelig ta ut potensialet i læringen. Det er frusto, men jeg vet jo at jeg bare kan skylle på meg selv.
Jeg skal atter en gang forsøke meg på litt oppgaveskriving - wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar