torsdag 18. februar 2010

I flyttemodus.

Hvis noen syns at jeg er litt vel mye opptatt av interiør i disse dager, så stemmer det godt. Vi flytter fra leilighet til rekkehus i begynnelsen av mars.
Følelsen er at vi virkelig lander et sted - planter røttene godt i jorden og blir. Dermed føler jeg meg mer inspirert enn noensinne til å få det fint og hyggelig i hjemmet vårt.
Mer plass for familien betyr også mer plass til bøkene. Som dere vet har jeg lenge jaktet på de perfekte bokhyllene. Men det handler også om miljøet i hjemmet. Jeg vil gjerne ha bøker overalt, og syns det er noe av det flotteste man kan ha som miljøskaper. Hvor mye bøker er egentlig for mye?

Farger er også viktig. Når vi nå flytter inn i et helt nybygget hjem så er det bare hvite vegger og parkett. Snakk om å flytte inn i noe som er sjelløst! Da blir det viktig å sette vårt merke på hjemmet vårt og fylle det med liv. Og det må skje ganske raskt. Så jeg tråler nettsider og interiørblader i jakten etter gode idéer til vårt nye hjem. Jeg er enig i at det er beboerne som skaper et hjem, så blir det nok til å gjøre litt ekstra ut av det allikevel.
Bildene er fra Design Sponge, en side hvor jeg stadig vekk finner spreke ting og gode løsninger. Jeg liker rommet over hvor det meste går i grått, sort og hvitt, men med noen detaljer som skiller seg ut.

Jeg liker også fargene i dette hjemmet:
Kanskje ekstra inspirert av at jeg allerede har lampen (IKEA) og at jeg samler litt smått på emaljeting fra 50- og 60-tallet. Dessverre blir det ikke peis i vårt nye hjem, så jeg ser ikke hvordan jeg skal finne en unnskyldning til å dra inn noen dekorative vedstubber. Men lysegrønne vegger, det bør være mulig!
Vi får også to trapper. Siden vi fortsatt ikke har vært inne i rekkehuset (jeg vet - det er galskap!), så er jeg spent på hvordan vi skal greie å utnytte plassen ved siden av og under dem. Kanskje vi greier å få plass til noen bøker der også? Det blir nok ikke fullt så dekorativt som bildet under, men det går nok an å finne noen gode og litt lekre løsninger på det også.

Poenget er uansett at jeg gleder meg veldig til å flytte. Vi skal ikke flytte så veldig langt. Heldigvis.

2 kommentarer:

  1. så spennende - vi skal også flytte! jeg gleder meg veldig. Nytt hjem = starten på en ny periode i livet. Jeg liker både mulighetene og det symbolske ved det. lykke til med bok- og fargevalgene!

    SvarSlett
  2. Det er spennende å flytte ja. Skal dere flytte langt? Mener å vite at du bor mer sentralt enn meg (ut fra noen av bloggpostene dine).

    SvarSlett