søndag 30. januar 2011

Liten time-out og tur til Mo

Antony Gormleys skulptur Havmannen, Mo. I snøvær. Foto: Anette S. Garpestad

Jeg er utenfor allfarvei. Virkelig. Noen stille dager hjemme hos min mor. En bitteliten plass på indre Helgeland, ikke et veikryss engang. Mer hardt til venstre etter en sving. Så er man der. Eller her. Og her er det veldig lite. Mange lave bjerketrær. Et fantastisk panorama av fjell. Stille summing av elektrisitetsledninger. Det passer fint akkurat nå.

På tirsdag skal jeg til Mo i Rana for å holde bokpresentasjon på Nasjonalbiblioteket. For de av dere som har lest denne bloggen en stund, så er det kanskje noen som husker at det ikke gikk særlig bra sist gang jeg gjorde akkurat det. Det ble en katastrofal presentasjon som jeg har skrevet om her. Virkelig et mareritt. Noe som gir meg rimelig store nerver i forbindelse med den presentasjonen jeg nå skal holde. Alle de tekniske tingene skal være på plass. Men plutselig slo det meg at mac´en min kan klikke. Den har gjort det en gang tidligere. Hva gjør jeg hvis jeg står der helt uten presentasjon? Grøsser ved tanken. Prøver å innstille meg på at det vil gå bra. Det gjør sikkert det.

Det morsomme og enda litt skumlere med presentasjonen på Mo er at jeg presenterer bøker sammen med representanter fra Aschehoug og Gyldendal. Vi har også med oss tre forfattere som skal fortelle om sine bøker. Fra Cappelen Damm er det krimforfatter Chris Tvedt som skal være med. Det blir kjekt! Forlagskveld på Mo er fint arrangement og pleier å være bra oppmøte. Men et lite element av konkurranse er nok tilstede...

I mellomtiden skal jeg ha en litt rolig mandag. Sammen med mor. Håper på klarvær, men regner med sludd. Godt lesevær.

4 kommentarer:

  1. Det kommer til å gå strålende på tirsdag! Men trenger du lykkeønskninger så får du en her: LYKKE TIL! Dessuten var det et kjempefint bilde! Kos deg i Nord-Norge :-)

    SvarSlett
  2. Som nybakt Mac-eier kan æ ikkje tenke mæ at det går galt:-) Tvi, tvi - og vakkert bilde av Havmannen!

    SvarSlett
  3. Lykke til! Og mac-en din kommer til å stå deg bi, det er jeg alldeles sikker på. :)

    SvarSlett
  4. fruktbarhet stave

    Ekte kjærlighetsspell Caster Dr.Obodo. Staver for å tiltrekke kjærlighet, Stopp skilsmisse, Ekteskapsstaver, Ta tapt kjærlighet, Penger og velstående staver, Beskyttelsesformål, fruktbarhetstast ..Kontaktinformasjon
    (E-post: templeofanswer@hotmail.co.uk
    Ring, Viber og whatsapp +2348155425481)

    SvarSlett