tirsdag 27. april 2010

Høsten er presentert

Det er alltid et rush å presentere bøker for bokhandlerkjedene. I dag har jeg vært sammen med gode kollegaer og presentert høstens bøker hos bokhandlerkjeden ARK. Litt over 2 timer tar det å gå igjennom 154 Powerpoint-sider. Maratonløp for hodet. Snakk på ut- og innpust. Viktige budskap når forhåpentligvis frem. Nå føler jeg meg utladet og allikevel lett euforisk - vet ikke hvordan det går ihop. Middag i godt selskap venter. Jeg tror det blir en fin kveld!

Noen små drypp om høstens utgivelser fra forlaget:
Lars Saabye Christensen kommer med en tilsynelatende fantastisk roman. De som leser er vilt begeistret! Jeg har manus og begynner på den snart...
Erlend Loe kommer med ny bok om Kurt. Hurra! Den skal hete Kurt Kurèr.
Bok nummer to fra Lars Kepler kommer allerede før jul. Den skal hete Paganini-kontraktene.
Jonathan Franzen har jeg allerede sladret om. Freedom kommer i september.
Vigdis Hjorth har skrevet en roman om en beskjeden middelaldrende kvinnelig bibliotekar som reiser til Cuba. Redaktøren sier at det sannsynligvis er det beste Vigdis noensinne har skrevet. Jeg gleder meg!

Så skal vi bare ha en sommer først. Ikke klar for bokhøst eller annen høst riktig ennå - eller?

(bilder via Ungdommens kulturmønstring, Aftenposten og Dagbladet.)

5 kommentarer:

  1. Hurra! Vigdis Hjorth ruler!!

    SvarSlett
  2. Gleder meg også til Vigdis Hjort! Og kanskje Lars Saabye Christensen, selv om de to siste utgivelsen har vært sånn midt på treet.

    SvarSlett
  3. Spennende med høstens bøker - men av disse tror jeg den eneste jeg kanskje kommer til å lese er Hjorth sin..

    SvarSlett
  4. Jeg tenker at jeg skal legge ut en litt mer omfattende liste etterhvert. Det er selvsagt masse annet bra også - blant annet en skikkelig sterk liste fra barn og ungdom. Det er bare å lade opp leselysten:-).

    SvarSlett
  5. "beskjeden middelaldrende kvinnelig bibliotekar"! Høres VIRKELIG originalt ut :-)

    SvarSlett