torsdag 9. juli 2009

Kulturfyran/Kulturfirern

En kjapp en fra Kulturbloggen :

1. Vad läser du just nu?
Jeg er faktisk mellom bøker akkurat nå. Sonya Hartnetts Sommerfugl ligger 1/3 lest på nattbordet mitt. Den er veldig god, men har havnet litt i skyggen av min maniske Sookie Stackhouse-lesing. Jeg har også startet på Karin Fossums nye bok: Varsleren (lanseres i august). Måtte legge den fra meg da lesebrettet trengte å lades.

2. Vilken är nästa bok du ska läsa?
Jeg skal altså bli ferdig med de som er nevnt her over. Så skal jeg gå igang med Erlend Loes nye bok: Stille dager i Mixing Part (lanseres i september). Tom Egelands bok Lucifers evangelium skal jeg også få lest snart.

3 Vilken låt lyssnar du mest på nu?
Jeg hører mye på Lisa Wilson og Fleet Foxes akkurat nå. Ingen spesiell sang, hele album.

4. Har du sett någon film i sommar?
Max Manus er faktisk den eneste filmen jeg har sett i sommer. Det går mye i DVD-serier. Nå senest har jeg hatt 90-tallsnostalgi med serien Northern Exposure - fantastisk!

2 kommentarer:

  1. Vad trevligt att få ett svar på norsk.
    En av oss på Kulturbloggen gillar Sonya Hartnett väldigt mycket.
    Vi ska förresten till Norge om några veckor, det är ett vackert land.

    SvarSlett
  2. Sonya Hartnett er fantastisk. Brutal, men vidunderlig. Møtte henne på Litteraturfestivalen i Lillehammer - det var en opplevelse!
    Norge er bra vettu. Jeg styrer i motsatt retning. Reiser til Umeå på søndag:-).

    SvarSlett